Programma Financiële educatie – mbo
NibudDit programma helpt mbo-docenten om financiële vaardigheden in de lessen aan bod te laten komen en bevordert de deskundigheid ...
Money Start lanceerde de campagne ‘Doe ff lekker niet’, met als doel jongeren in Nederland bewust te maken van de financiële valkuilen die zij tegenkomen zodra ze 18 jaar worden. Door herkenbare situaties te belichten, stimuleert de campagne jongeren om bewustere keuzes te maken. Deze campagne helpt hen verantwoordelijkheid te nemen voor hun financiën en zo schulden te voorkomen.
Wil jij bijdragen aan een toekomst zonder schulden voor jongeren? Verspreid dan de materialen van deze campagne via je eigen kanalen. Campagnemateriaal kun je downloaden via de knop hieronder.
Download hier campagnematerialen
De campagne bestaat uit een serie van 13 video’s die verdeeld zijn over twee fasen:
SEE-fase: Met 3 korte, krachtige video’s worden jongeren getriggerd en belangrijke onderwerpen geïntroduceerd.
THINK-fase: 10 verdiepende video’s zetten jongeren aan het denken en leiden hen naar meer informatie op de website
De campagne is gericht op gedragsverandering. Er wordt ingezoomd op de patronen waarin jongeren onnodig schulden maken:
Gemeente Amsterdam gaf in november 2024 een extra boost aan de campagne ‘Doe ff lekker niet’ op Instagram en op digitale schermen in en rondom scholen in Amsterdam. Op Instagram werden 237.800 jongeren door de campagne gemiddeld negen keer bereikt. Op 73 digitale schermen werden 238.000 contactmomenten gerealiseerd met de doelgroep.
Doe ook mee!